濃眉's Pick from The E.N.D. (The Energy Never Dies)image 4.bmp

image 5.bmp image 6.bmp  200px-Bep-imma-be.jpg 200px-Rock_That_Body_BEP.png

Meet Me Halfway - 能˙量˙豆˙陣 第三單曲 澳洲 比利時 德國 英國 歐洲總榜 單曲榜冠軍

Meet_Me_Halfway.jpg 

這首歌對我來說還蠻重要的 當我在對岸陪我爸的時候 想念台灣的朋友的時候都會聽這一首

這首是在說一對彼此相距很遠的戀人很思念彼此 希望很快就可以見到面

因為路途極為遙遠因此希望能在兩地中間的地方相見 就像七夕的時候 牛郎與織女難得可以在銀河見面 走過鵲橋一樣


Ooh I can't go any further then this
我已無法再繼續走下去...
Ooh I want you so badly, it's my biggest wish
我真的好需要你...這就是我最大的願望




I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
我無時無刻不想 不想 不想你
every single day yes, i'm really missin' missin' you 
每日 每天 沒錯 真的好想念 想念你
and all those things we use to use to use to do 
還有過去所有那些我們曾經 曾經 曾經做過的事
hey girl, wuz up, it use to be just me and you 
嘿 寶貝 怎麼了 原本我們兩人曾是天生一對



I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
我無時無刻不想 不想 不想你
every single day yes, i'm really missin' missin' you 
每日 每天 沒錯 真的好想念 想念你
and all those things we use to use to use to do 
還有過去所有那些我們曾經 曾經 曾經做過的事
hey girl wuz up, wuz up, wuz up, wuz up 
嘿 寶貝 怎麼了 怎麼了 怎麼了 怎麼了


[Chorus]
Can you meet me halfway, right at the borderline
可以到中點來見我嗎 就在邊界線那裏好了
that's where i'm gonna wait, for you 
我會在那邊為了你 而等待
i'll be lookin out, night n'day 
我會日日夜夜 為你留意
took my heart to the limit, and this is where i'll stay 
直到我心疲力竭 而這就是我所能及的地步
I can't go any further then this 
我已無法再繼續走下去
I want you so bad it's my only wish 
我真的好需要你 這就是我最大的願望




girl,i travel round the world and even sail the seven seas 
親愛的 我走遍了整個世界 甚至橫渡七大洋
across the universe i go to other galaxies 
走過了整個宇宙 甚至到了其它銀河系
just tell me where you go, just tell me where you wanna to meet 
告訴我你接下來要去哪 告訴我你想要在哪見面
i navigate myself myself to take me where you be
我會把自己 自己開到你出現的地方


cause girl i want, i, i, i want you right now 
因為寶貝我需要 我 我 我現在就好需要你
i travel uptown (town) i travel downtown
我會走遍郊區 區 我會走遍鬧區
i wanna have you around (round) like every single day 
我想要你在我身邊 身邊 每日 每天
i love you alway...way 
我愛你直到永遠 遠
I'll meet you halfway 
我會在中點與你相見


[Chorus]
Can you meet me halfway, right at the borderline
可以到中點來見我嗎 就在邊界線那裏好了
that's where i'm gonna wait, for you 
我會在那邊為了你 而等待
i'll be lookin out, night n'day 
我會日日夜夜 為你留意
took my heart to the limit, and this is where i'll stay 
直到我心疲力竭 而這就是我所能及的地步
I can't go any further then this 
我已無法再繼續走下去
I want you so bad it's my only wish 
我真的好需要你 這就是我最大的願望
I can't go any further then this 
我已無法再繼續走下去
I want you so bad it's my only wish 
我真的好需要你 這就是我最大的願望




let's walk the bridge, to the other side 
讓我們走過這橋段 到另外那一岸
just you and I (just you and I) 
就只有我和你 (只有我和你)
i will fly, i'll fly the skies, for you and I (for you and I) 
我會飛越 我會飛越這片天空 為了我和你 (為了我們的愛)
i will try, until i die, for you and i, for you and i, for for you and i, 
我會繼續嘗試 直到我死去 為了我們的愛 為了我們的愛 為 為了我們的愛
for for you and i, for for you and i, for you and i 
為 為了我們的愛 為 為了我們的愛 為了我們的愛


can you meet me half way 
可不可以到中點來見我
can you meet me half way 
可不可以到中點來見我
can you meet me half way 
可不可以到中點來見我
can you meet me half way 
可不可以到中點來見我


meet me half way, right at the boarderline 
到中點來見我 就在邊界線那裏好了
that's where i'm gonna wait, for you 
我會在那邊為了你 而等待
i'll be lookin out, night n'day 
我會日日夜夜 為你留意
took my heart to the limit, and this is where i'll stay 
直到我心疲力竭 而這就是我所能及的地步
I can't go any further then this 
我已無法再繼續走下去
I want you so bad it's my only wish 
我真的好需要你 這就是我最大的願望
I can't go any further then this 
我已無法再繼續走下去
I want you so bad it's my only wish 
我真的好需要你 這就是我最大的願望

 

 

 

 

 

→結論就是我覺得就算相距很遠的兩個戀人 仍然會為了想要見到對方一面而用盡一切來達成 只是看你真的能這樣子付出嗎?


 

 

 

 

 


Alive - 能˙量˙豆˙陣 專輯發行前第二支試聽單曲 下圖為試聽期間官方所用的單曲封面

Black+Eyed+Peas+-+Alive+(Official+Single+Cover)-1.jpg

另一首對我很重要的歌 不過與其說是重要倒不如說是蠻喜歡的一首歌 這首歌在試聽期間特別引起我的注目

當然單曲封面是最大的原因之一 當時很多人都覺得這首歌比起Boom Boom Pow好聽多了 (不過原因是因為Boom雖然很酷但是整個很弱智= =)

這首歌真的還蠻喜歡的 旋律一整個很特別 歌詞也不錯 (真糟糕 有些美國人最近好像都很喜歡聽沒意義的歌 想當初不想再聽台灣的東西也是這樣...沒想到...)

[ will.i.am ]

i got so much love
親愛的 你和我之間
for you darlin' and i,
那種愛的感覺充滿全身
i wanna let you know how i feel
我好想讓你知道我的感覺


and its true that i love you
而且我愛你 這是真的
and it's true your the only one and i do,
而且這是真的 我們都是彼此的唯一
i adore you
我真的好喜歡你
and its true girl
而且這是真的 寶貝


you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive ive
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著 活著


[Fergie]
you said - you said - you said
你說 你說 你說
that im the only one
我是你的唯一
you said that im your number 1
你說我永遠是你的第一名
now your gone and i feel numb
現在你離開 我卻對你沒感覺了
tell me where do we go wrong
告訴我 我們之間到底哪裡出錯了
you are my best friend and boyfriend
你曾是我最好的朋友 變成男朋友
now its seems like you're my worst friend
現在看來你卻成了我最差勁的朋友
i gotta do soul searching
我想我得找回以前的熱情
without you im a whole different person
沒有了你 我整個人都不一樣了
i aint acting like i used to
我的舉動不再像以往一樣
i don't feel loved like i used to
感受到愛的感覺不再像以往一樣
it was your love i was used to
我曾經習慣的 是你的愛
why do i had to lo-lo-lo-lose
為何我需要失 失 失 失去
your love your love your love
你的愛 你的愛 你的愛
your love is what it was
你的愛還是你的愛
that have me feeling **bust**
那份讓我感到不完美的愛
***you are my true love***
但你是我的真愛...


[will.i.am]
and its true that i love you
而且我愛你 這是真的
and it's true your the only one and i do,
而且這是真的 我們都是彼此的唯一
i adore you
我真的好喜歡你
and its true girl
而且這是真的 寶貝


you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive ive
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著 活著


[apl.de.ap]
hey girl ur the only one
嘿 女孩 你的確是我的唯一
**must** be my number one
絕對是我的第一名
now your gone i feel so numb
現在你離開 我卻感到好麻木
tell me how do we go wrong
告訴我 我們之間到底哪裡有問題
first friends then we became best-friend
從朋友變成最好的朋友
you used to be my girlfriend
過去以來你一直是我的女朋友
now your my worst friend
現在你卻是我最糟糕的朋友
yeah i gotta do a lil soul searching
沒錯 我的確得再找一次那份熱情
without you im a whole different person
沒有了你 我成了個完全不一樣的人
i don't even act like i used to
我的動作不再像過去一樣
i don't even feel loved like i used to
甚至感受到愛的感覺也和過去不同了
i guess its your love that i used to
我想這是因為你的愛才是我所習慣的
and i feel bad that i lose you
我很後悔失去了你
i get so many things that i wanna sa-sa-sa-sa...
我有好多事情好想跟你說 說 說 說
i guess this mean that im missing you
我猜這代表說我很想念你
sorry for the things that i did to you
對於我曾對你做的那些事情我很抱歉
im so lost without you
沒有了你 我整個人都迷失了


[will.i.am]
and its true that i love you
而且我愛你 這是真的
and it's true your the only one and i do,
而且這是真的 我們都是彼此的唯一
i adore you
我真的好喜歡你
and its true girl
而且這是真的 寶貝


you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive ive
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著 活著


[fergie / will.i.am]
la di di da la di da la da
la di da la di da
la di di da la di da la da
la di da la di da


i got so much love
愛的感覺充滿全身


la di di da la di da la da
la di da la di da


i got so much love
愛的感覺充滿全身


la di di di di di di di da la la la la


i adore you
我真的好喜歡你
and its true girl
而且這是真的 寶貝


you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive 
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著
you make me feel alive ive ive ive ive
你讓我感覺真正的活著 活著 活著 活著 活著


[taboo]
so easy to fall in love with u
與你一起墜入情海是多麼容易的事
and all the things that u do
還有所有你做的那些事情
baby girl ur so remarkable
寶貝 你真的好不平凡
so special, so wonderful
好特別 好奇妙
so special, so wonderful
好特別 好奇妙
so special, so wonderful
好特別 好奇妙


baby girl ur so remarkable
寶貝 你真的好不平凡
so spesh-al-al-al-al-al-al
好特 別 別 別 別 別 別

 

 

 

 


→結論就是就算有時候突然對另一伴的感覺變淡了 我覺得某些感覺還是可以找回來的 有時候感覺好像沒這麼愛他了 時間到了 回過頭來你就會發現你還是真的很愛他 而且愛他更多 因為你們兩個其實就是天生一對 只是看你真的有這樣的毅力和希望嗎?

 

 

 

 

 

 

 

Party All the Time - 能˙量˙豆˙陣 專輯中較趴踢的舞曲之一 下圖團長will.i.am自己做的單曲封面

Party+All+The+Time+(Official+Single+Cover)+Thanx+to+sanderson.jpg

(上圖時鐘的4點是不是寫錯了阿= =?! 羅馬數字4應該是IV吧...)

未來發單曲的可能性 個人覺得很小

目前先放英文歌詞 因為本人真的太累了啦!! 光是前面兩首歌詞就讓我翻了好久

 


Party All The Time
Party All The Time
Party All The Time
Party All The Time

 


If If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Eaaasy
My Life Would Be Eaaasy
i Would Drink And Go Out Out
With My Boys Party Party
On The Top Yeah Thats What I Do
Mac Models Pop Bottles
Live Life Like The Sheet
(Party)
Under Do Turn Them Thru
Every Day Of The Week
Hot Octane Light
In The Fast Lane Zoom
And The Joint Don't Pop Till
I Walk In The Room
And The DJ's Rockin My Favorite Tune
And Their Shakin Up The Speaker Like
Boom Boom Boom


(Chorus)
If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Eaaasy
My Life Would Be Eaaasy
If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away-Ay-Ay
Eaaaasy
My Life Would Be Eaaasy
Life Would Be Eaaasy
Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time


If If We Could Party Party Party(Heyy)
Make That Body Down
Ladies Don't Stop It
Shake It Round and Round
Feel That Bass Bumpin
And Rock To The Beat
This Beat Is Steady Bumpin
They Jumpin Off Their Feet
Check It Out
Ladies Got Their Hands in The Air
Shake It Like You Just Don't Care
Party It Down Like Yeah (Yeah)
Somebody Say Yeah (Yeah)
Check It Out, Check It Out
What
Check It Out, Check It Out, Check It Out
What, No You
Check It Out, Check It Out
What, cold Party All I Like To Do
Is Turn it Back, Whatcha Gonna Do


(Fergie)
Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Easy
(Oh Yeah)
Our Lives Would be Eaa-Easy


(Chorus)
If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Eaaasy
My Life Would Be Eaaasy


I Don't Give A F***
Im About To Get Loose
Im A Tech-Ch-Ch-Ch
Gos Get Drunk Of Goose
Imma Live My-y-y Life
Imma Party All Night All Day Any Time
I Don't Care If It's Right
I Wanna Party Party Party
Party All Day
P-P-P-Party Party
Party All The Way
I Wanna Party Like Aretha
We Don't Need No Visa
Party Ariza
I Don't Need Juanita


Take Me To The Club
I Need To Dance
I Need To Dance
I Need To Dance
How Bout A Dance
Girl Imma Take You To The Club
So We Could Dance, So We Could Dance
So We Could Dance, Dance, So We Could Dance


(Chorus)
If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Eaasy
My Life Would Be Eaasy


If We Could Party All Night
And Sleep All Day
And Throw All Of My Problems Away
My Life Would Be Eaasy
My Life Would Be Eaasy


Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time, Party All The Time
Party All The Time

arrow
arrow
    全站熱搜

    濃眉=D 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()